Presunljiva plezalska moč: Magnus Midtbø

Posted: 27/10/2011 in Misli, Splošno, Vadba

Dragi bralci, preljube bralke,

danes le zelo kratek prispevek, preden me v svoje zmeraj voljno naročje ne zvabi moje zvesto ležišče. Pred kratkim sem naletel na fleten video (sicer v norveščini) o fizičnih pripravah norveškega plezalca Magnusa Mitbøja. Preden nadaljujem, naj poudarim, da sem skorajda popolni analfabet na področju plezanja – razen krajšega ekskurza minulo zimo, ko sem se imel priložnost “po ovinku” seznaniti z osnovami osnov plezarije (pa še to zgolj na teoretični, ne na praktični ravni), nisem imel s to zanimivo dejavnostjoskorajda nobenega stika -, tako da težko podajam kakršnekoli sodbe o tem, kako uspešen je Magnus v svetovnem merilu, ampak glede na to, kar sem prebral na spletu – mdr. tudi to, da je eden redkih, ki je preplezal 9b traso (se reče trasa? :)) – bi rekel, da je eden izmed boljših stenolazcev.  Vendar to za naš prispevek niti ni toliko pomembno – kar je pomembno, je neverjetna moč, ki jo izpriča na priloženem posnetku. Tudi brez prevoda si namreč človek ne more kaj, da ga ne bi osupnilo, s kakšno lahkoto izvaja dvoprstne zgibe in počasne (kontrolirane) obtežene zgibe (plus marsikaj drugega :)). In ker (pravi) zgibi so in verjetno bodo moja all-time najljubša vaja z lastno težo (o razlogih, zakaj je temu tako, morda kdaj drugič), mi je bil ta posnetek še toliko bolj fascinanten.

Ob tem sem se spomnil na Frommov citat, katerega del sem že objavil v svojem b(r)logu in ki se sicer ne nanaša neposredno na plezanje, temveč na gorništvo, vendar ima ključna misel občo veljavo:

Vsakomur, ki ni strasten gornik, se mora zdeti, da je vzpon le garanje in muka. Nekateri menijo (to sem slišal tudi v psihoanalitični razlagi gorništva), da lahko samo mazohist prostovoljno izbere  takšno trpljenje. Gornik ne bo zanikal naporov in naprezanj, toda to je del njegove radosti in nikakor jih ne bi želel pogrešati. Napor ni enak naporu, muka ni enaka muki. Porodne muke niso enake bolečinam bolezni. Pomembne so celotne okoliščine, v katerih se trudimo ali mučimo; te so tiste, ki trudi podelijo kakovost.

Včasih je pač težko lahko, lahko pa težko. Zanimiva misel, ne?

Vse dobro,

vaš S.

Oddajte komentar

