Regenerativne metode kitajskih dvigovalcev uteži

Posted: 10/10/2011 in Počitek in regeneracija, Prehrana
Oznake: , , ,

Dragi bralci, preljube bralke,

tisti z dobrim spominom – ali veliko ljubeznijo do olimpijskega dvigovanja uteži in Sebahudinovih prispevkov 😉 – se boste spomnili, da sem pred nekaj časa objavil prispevek “Skrivnosti” kitajskih dvigovalcev uteži, v katerem sem mdr. posredoval povezavo do serije 5 člankov, nastalih izpod kibernetičnega peresa Kirka, v katerih “iz prve roke” predstavi nekaj značilnosti kitajskega “sistema” dvigovanja uteži. Ker je od moje takratne objave preteklo kar nekaj vode v Savi in Muri (verjetno tudi v Dravi :)), je v vmesnem času Kirk objavil še zelo zanimivi zadnji (šesti) prispevek v omenjeni seriji s silno pomenljivim naslovom Recovery (d’Uh!), v katerem predstavi regenerativne metode, ki se jih poslužujejo kitajski dvigovalci uteži. Takole zapiše v začetku svojega prispevka:

In the Chinese methods, recovery is greatly emphasized. The Chinese spread recovery into two segments: the mental and the physical aspect.

It’s believed that when the human mind focuses on something too intensely, it tends to miss obvious glaring errors. (…) If (however) he the lifter doesn’t focus enough, he may not understand a subject well enough. So in essence, the trick is to be right in the middle. The balance.

Socializem gor ali dol, očitno je, da kitajski sistem še vedno počiva na tradicionalnih pojmovanjih usklajevanja nasprotij, tj. na ubranosti jina in janga. V tej luči je treba poskrbeti tako za trdo vadbo (kot je razvidno iz Kirkovih prejšnjih prispevkov) kot za kakovostno regeneracijo, slednja pa mora zajemati tako duševno kot telesno komponento. Za duševno komponento je poskrbljeno takole:

The Chinese understand this, which is why they emphasize mental relaxation methods for their lifters. This is done in the form of

  • Music and television
  • Relaxing games (Checkers and Chinese chess or some general messing around)
  • Chilling, chatting and laughing
  • Meditation or relaxation techniques

To, po čemer se Kitajci v tem oziru verjetno močno razlikujejo od drugih držav, je sistematična uporaba zadnje kategorije (meditacija in/ali sprostitvene tehnike; mmg. kakšna tehnika je “kuliranje, klepetanje in smeh”?!) Čeprav meditativne in sprostitvene tehnike pridobivajo na priljubljenosti tudi v drugih državah, pa imajo na Kitajskem večstoletno tradicijo in so močno prepletene v tkivo kitajske družbe, zaradi česar je njihova uporaba v marsikaterem oziru veliko lažja (bogate pretekle izkušnje, kvalificirani učitelji itd.).

Za telesno komponento pa je poskrbljeno s sledečimi metodami:

  • Food
  • Massages
  • Electrical stimulant
  • Ice baths
  • Acupuncture, electrical acupuncture, cupping, scraping

Torej: hrana, masaže, električna stimulacija, mrzle kopeli (yikes!), akupunktura itd. Zanimivi so zlasti podatki glede prehrane:

The food that’s eaten is usually high protein, medium fat and loads of rice. I’m unsure why they say starch is super good for recovery but it’s somewhere along the lines of rice increases a hormone (I’m assuming insulin) and helps recovery. (…) But yes, the idea is to eat plenty of meats. Full good quality meats. None of those GMO shit here. And NO soya milk. Tofu yes, cuz it’s density of estrogen isn’t as high as soya milk and you can’t consume that much tofu without feeling sick. Lots of veggies and fruits. If you don’t want rice, eat more fruits. If you don’t like fruits, you’re a retard cuz fruits are awesomely sweet.

 What do I mean by a lot? No we don’t have macros, but if your plate isn’t covered in meat, go back to the canteen and get more of it. In general, about 500 g of meat per serving (!) should be enough to keep an athlete relatively full. Opt for more if you need to.

Skratka, veliko beljakovin živalskega izvora (mesou!), srednje veliko maščob in veliko riža + sadja in zelenjave. Kitajci torej niso pristaši nizkoogljikohidratnih diet (no Atkins and Paleo for this Chinese mothpah***, no, Sir!) – in v tem oziru jim kar pišem plus. Pri takem volumnu treninga je po mojem mnenju radikalno omejevanje ogljikovih hidratov (ali določene podkategorije le-teh [vse oblike žitaric – ne glede na način pridelave]) nesmiselno. Škoda, da v članku ni natančno določeno, kolikokrat na dan jedo.

Temu sledijo masaže:

Massages are usually done for 10 minutes before training. Massages on the legs, back, shoulders. Quick activation massages, none of those relaxing effleurage for 1 hour things. (…) Post training, a slightly longer 15 minute massage that involves effleurage, kneading and rearranging.
Takšne kratkotrajne masaže pred in po treningu so dokaj podobne metodi uporabe “penastega valja” (foam-rollerja), ki je v zadnjem desetletju postal precej priljubljen v številnih vadbenih krogih na Zahodu (powerlifting, crossfit, dvigovanje uteži, tudi borilne veščine in gimnastika). Temu sledi še opis električne stimulacije, mrzlih kopeli in akupunkture, o čemer si lahko več preberete v izvirnem članku.
Kirk pa omeni še en zanimiv pristop k regeneraciji – uporaba ginsenga in drugih zelišč:
Now ginseng or “yan sang” is another interesting approach to recovery. As many already know, the Chinese are huge on roots, fruits, mixture of vegetables with certain meats and parts of the animal. Here’s a few of what I know. Jasmine tea helps relax. Blood from animals helps in the recovery of muscles. Eating carrots improves eyesight. Turtles improve testosterone reproduction (I shit you not). Fermented foods are god’s gift to man because it encourages the production of good bacteria.
You can make this fermented drink, that I think the Western world calls “Kombucha”. It sounds like a directly translation of the Chinese’s “Kam piew zha”. The ones I drink is a combination of black mushrooms, white mushrooms, a funny fungus, longan, dried lemons, vinegar, water, loads of goji beans and funky herbs. Let it sit somewhere cool and keep the lid open. MAKE SURE YOU KEEP THE LID OPEN OR IT EXPLODES!!

Tako. To je bilo nekaj “malih skrivnosti velikih mojstrov”. Pri vsem pa je najpomembnejše odkriti, katere stvari pomagajo vam osebno – ne obstaja neka splošna metoda, ki bi bila enako primerna za vsakega posameznika: podobno kot pri vadbenih programih velja tudi pri regeneracijskih postopkih, da imajo “konfekcijske metode” le omejeno vrednost. Zato so velika mera samoopazovanja, eksperimentiranja in odprtosti za nove vsebine nepogrešljivi elementi na uspešni vadbeni poti.

Želim vam lep dan. Pa privoščite si kako skodelico jasminovega čaja ali malo kombuče! 😉

Vse dobro,

vaš S.

Advertisements
Komentarji
  1. PostaniAtlet pravi:

    Kaj misliš koliko pojejo? Ogromno! 🙂

  2. […] ostale metode (npr. metode kitajskih dvigalcev uteži) […]

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s