Bolgarska metoda olimpijskega dvigovanja uteži

Posted: 13/09/2011 in Vadba
Oznake: , , , , ,

Dragi bralci, preljube bralke,

v pred kratkim objavljenem intervjuju z Johnom Brozom je bila večkrat omenjena t.i. “bolgarska metoda” olimpijskega dvigovanja uteži, zlasti v smislu, da Broz na treninigih uporablja “okrnjeno različico” te metode. Ker pa nekateri med vami morda ne veste, o čem je govora, bi verjetno bilo dobro – spodobi se in pravično je -, če nekaj kratkih besed posvetimo tej tematiki. Za kakšno metodo torej gre, če mora neizprosen silak, kakršen je Broz, uporabljati okrnjeno različico? Kot bomo videli, se “zloglasne” bolgarske metode, katere avtor je Ivan Abadjiev, drži sloves brutalnosti in neizprosnosti , saj dvigovalci trenirajo po 6 ur na dan, o véliki učinkovitosti takšnega vadbenega pristopa pa priča dejstvo, da je bolgarska nacionalna reprezentanca, ki je na olimpijskih igrah leta 1968 ostala brez vsakršne medalje, po uvedbi Abadjijevega sistema na naslednjih olimpijskih igrah leta 1972 povsem nadvladala konkurenco in je do konca 80. let postala najuspešnejša reprezentanca v zgodovini olimpijskega dvigovanja uteži.

Naim Süleymanoğlu – najuspešnejši dvigovalec, ki je treniral pod Abadjijevo taktirko

V Science and Practice of Strength Training avtorja Vladimirja Zatsiorskija – eni od tistih knjižnih klasik s področja treninga za moč, ki jo sicer veliko ljudi pozna, a so jo le redki prebrali (in ker selektivno branje izsekov ne šteje za “pre-branje”, avtor pričujočega prispevka nikakor ne misli vreči prvega kamna ;)) – najdemo sledeče:

Bulgarian athletes have several workouts a day with a total duration of up to 6 h (see below). To the best of our knowledge, the weightlifters from Greece and Turkey who were successful at the 2000 and 2004 Olympic Games train similarly. The exercise sessions are limited to 60-min, or even 45-min periods. Two sessions in the morning and two in the afternoon are seperated by 30-min rest intervals. The underlying assumption is that the elevated blood testosterone level can be maintained for 45 to 60 min only and that a 30-min rest is needed to restore the testosterone level. (This assumption is not proven; the precise nature of the elevated testosterone level during a strength workout is not well understood. In general, the elevation may be induced either by increased testosterone production or by a decreased amount of testosterone acceptors in muscles or other tissues.) During the 30-min intervals the athletes may choose to lie down and listen to music. To avoid cooldown, they are warmly dressed; their relaxed legs are slightly raised, supported by a small bench.

(mmg, je kdo opazil, kako Zatsiorskiji v zadnjih dveh stavkih spontano zdrse v starošolski realizem? Dostoevsky would approve! :))

Običajen vadbeni urnik bolgarskih dvigovalcev uteži pa je videti nekako takole:

Time Mon, Wed, Fri Tue, Thurs,Sat
9:00-10:00 Snatch Snatch
10:00-10:30 Rest Rest
10:30-11:30 Clean and Jerk Clean and Jerk
11:30-12:30 Exercise Exercise
12:30-1:00 Rest Exercise
1:00-5:00 Rest Rest
5:00-5:30 Exercise Exercise
5:30-6:00 Exercise Rest
6:00-6:30 Rest Exercise
6:30-8:30 Exercise Rest
Total exercise time 6 h 4.5 h

Opomba: pod “Exercise” sodi osnoven nabor vaj za moč, kot so počepi zadaj, počepi spredaj, mrtvi dvigi, tezna itd. (s tem, da bi tukaj opozoril, da je Abadjiev v svojem najbolj ortodoksno-minimalističnem obdobju iz nabora “pomožnih” vaj izključil vse vaje, ki niso bile neposredno povezane z osnovnimi dvigi, celo počep zadaj!)

Eden od bolgarskih tekmovalcev je o tem, kakšno je življenje, ko treniraš po prikazanem vadbenem režimu, bojda izrekel sledečo misel: “My life is very rich and diversified. It consists of 5 parts – training, compeition, flights, sleep and meals.” Zatsiorski suho pristavi: “This is very close to reality.” 🙂

Bolj zvedavi si lahko več o predstavljeni metodi preberete v tem prispevku.

Dragi bralci, preljube bralke, ko boste naslednjič kolnili nad volumnom vaj, ki jih morata opraviti, se spomnite na bolgarske sotrpine, za katere je glavnina vašega treninga šele ogrevanje. Mislim, da je varno reči, da imajo ti pobje “99 problems, but the bitch ain’t one.” 😉

Vse dobro vam želim,

vaš S.

Advertisements
Komentarji
  1. Aljoša pravi:

    Sedaj vemo zakaj Peter na vprašanje “Kako naj si povečam [insert random lift]?” vedno odgovori z “Delaj čimveč [insert aforementioned random lift]!” 😀

    • sebahudin pravi:

      Pretty simple, huh? Goin’ ol’ school. 🙂 Enkrat bi morali s Petrom narediti intervju o zlatih časih slovenskega dvigovanja uteži. To bi bilo nekaj, a? 🙂

      • Aljoša pravi:

        uf, uf, stari to pa je ideja. pa tut mislim, da bi bil Peter za. sej če se res potrudiš in orenk Petra pogooglaš (mad tyte google skilz, yo!) najdeš na netu obskurni strani posnetek radijskega intervjuja, sam so vprašanja tako bedno zastavljena, da je kr mučno poslušat.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s