Naj živi tezno ležé!

Posted: 17/08/2011 in Vadba
Oznake: , , , ,

Dragi bralci, preljube bralke,

v enem od prejšnjih prispevkov (Naj živi mrtvi dvig!) sem objavil povezavo do enega od verjetno najizčrpnejših člankov o mrtvem dvigu, kar jih je mogoče najti na spletu. Avtor članka, rednim spremljevalcem in spremljevalkam tega b(r)loga sedaj že verjetno dobro znani Mike Robertson, je pred kratkim objavil podobno izčrpen članek o teznu ležé (malo bolj po kmečko malo bolj po domače: o bench-pressu).

Najsi upravičeno ali ne, dejstvo je, da je potisk s prsi v ležečem položaju verjetno ena najpogosteje izvajanih vaj v fitnesih in utežarnah širom sveta, in čeprav je po mojem mnenju njena popularnost v marsikaterem oziru krepko precenjena, zaseda omenjena vaja gotovo (skorajda) nepogrešljivo mesto v vsakem vadbenem režimu, katerega namen je izboljšati maksimalno moč zgornjega dela telesa. In če je vaja tako pogosto na seznamu vsakovrstnih oblik treninga, se boste verjetno strinjali, da bi bilo dobro, da se izvaja karseda pravilno (sploh glede na to, da se je v nekaterih krogih drži nevšečen sloves “uničevalke ramen”). V ta namen pa priloženi članek “zadane žebljico na glavico”. Kaj vse boste torej izvedeli v članku? Z avtorjevimi besedami:

Below is an incredibly thorough bench press journey. You’ll learn the benefits of benching, how to do it correctly, numerous bench press variations, and what to do if your bench press has stalled.

Quite simply, this is one stop shopping, bench press style!

Kljub svoji obširnosti in večplastnosti pa prispevek ni “vsesplošna informacijska panaceja o teznu ležé”, saj je njegov primarni namen pokazati, kako povečati maksimalno moč:

But before we get into the meat and potatoes, let me make one thing very clear here:

The point of this article is to teach you how to move maximal weights, should you desire to do that. If your goal isn’t to move max weights, you can absolutely still benefit, but certain aspects of the set-up and techniques that I describe may not be optimal for you.

Skratka, odlično branje, obogateno z nemalo slikovnega in video materiala, ki vam bo nedvomno pomagalo pri izboljšanju tehnike dviga in doseganju boljših rezultatov. Za konec prilagam še milozvočno vižo (malo destruktivnega janga), ki je več kot primerna za podiranje OR-jev (=osebnih rekordiv) v benču.

Destroy Everything!
So a new life can begin,
Destroy Everything!
Rebuild this start again.

Advertisements
Komentarji
  1. Domen pravi:

    Tezno (stoje) >> tezno leže 🙂

  2. sebahudin pravi:

    Hehe, you wish, dvigovalec. Citiram:

    “The bench press offers the lifter the most possible potential for loading the upper body pressing muscles as a unit and as such it offers one of the best ways to develop maximal pressing strength in the upper body, something I would of thought to be of interest to some sports.”

    http://castironknowledge.blogspot.com/2011/07/poor-old-bench.html

  3. Domen pravi:

    Pri teznu stoje ti dela več mišičnih skupin, med drugim tudi stabilizatorji, medtem ko ti pri teznu leže dela več ali manj le ena mišična skupina. Je pa, ja, ena izmed najboljših vaj za pumpanje ega in za na plažo 🙂

    Sicer ne podcenjujem tezna leže, ampak za upper body strength je vsekakor boljša vaja tezno stoje.

  4. sebahudin pravi:

    Nope, se ne strinjam. Če želiš res doseči maksimalno moč zgornjega dela (s tem ciljam na prsa, ramena, triceps, pogojno tudi latse) s ŠTANGO (osebno sicer menim, da je gimnastični trening BY FAR najboljše orodje za moč zgornjega dela), je tezno ležé “your weapon of choice”. Spomni se, kaj je bil glavni razlog, da so iz tekmovanj v dviganju uteži izključili tezno – to, da so se vsi dvigovalci tako močno ukrivljali nazaj, da je vaja postala preprosto prenevarna. Glavni razlog, da so to počeli, pa je bil, da so lahko na ta način proizvedli VEČ moči – v ležečem položaju lahko namreč vključiš več mišic, ki sodelujejo pri potisku (stabilizatorje zdaj pustiva ob strani – itak obstajajo boljše vaje zanje ;)).

    Je pa res, da je bench press prišel na slab glas zaradi zlorab s strani fitnes skupnosti, ki ga je – kot si pravilno izpostavil – pretvorila v eno od glavnih (poleg biceps kurla :)) vaj za pumpanje ega. Vendar – kot sem napisal v prispevku – če je vaja izvajana pravilno in je smiselno vključena v trening program, je nepogrešljivi element za izboljšavo maksimalne moči. Tako da – shut up and bench some weight, biatch! Today! 🙂

  5. Domen pravi:

    Watch your language, boy 🙂

    Danes res ne bo šlo. Vsak dan sem tam (razen pogojno sreda), in ti ravno takrat prideš, ko me ni.. 🙂

  6. sebahudin pravi:

    Jaz bi se malo zamislil nad tem. 🙂

    Saj jutri morda tudi pridem. Toliko, da vidim, če si že kaj napredoval pri nalogu in potegu. Hehehe. 🙂 Veš, treba je izkoristit te lepe dneve, dokler so še na voljo; jeseni in pozimi bom itak vse prepogosto v telovadnici. Ti raje razmisli, ali se nam ne bi kdaj pridružil pri kakem “outdoor” treningu. Da ne boš samo eksplozivnosti pumpal, ampak še malo vzdržljivosti, koordinacije, mobilnosti, bruhalne zmožnosti ipd. 🙂

  7. Domen pravi:

    Sem se zamislil, že večkrat… 😉 Imam pa vsaj toliko potega kot ti sunka (ali le naloga? :P) 🙂

    Kje, kdaj?

    Drugače pa tudi meni kdaj zapaše sonce, zato grem danes na košarko… jbg, tudi dušo treba nahranit 🙂

  8. sebahudin pravi:

    Ja, ja, norčuj se s človeka s pohabljeno medenico – taki so najlažja tarča, hehe! 🙂

    Kdaj? Jutri popoldne (po treningu), recimo. Ali pa v soboto. Lokacija – stvar dogovora (igrišč je veliko). Rad bi hranil dušo? Meditiraj! Hehe. 🙂

  9. Domen pravi:

    Hehe, malo se moramo hecat 🙂

    Bomo o tem dorekli jutri. Če prideš, seveda 🙂

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s