Močne punce: I. del

Posted: 09/08/2011 in Vadba
Oznake: , , ,

Dragi bralci, preljube bralke,

po včerajšnjem treningu sva se z vsesplošno spremnim Žigo zapletla v pogovor in se med drugim pritaknila tudi enega od globoko ukoreninjenih prepričanj, ki je široko razprostranjeno zlasti med žensko populacijo, namreč da je glavni razlog, zakaj se pri vadbi v glavnem držijo kardio naprav in tisoč in ene fitneserske naprave (v glavnem za noge, pri čemer sta mašini za aduktorje in abduktorje očitno njihove all time favourites) ter se ogibljejo počepov, mrtvih dvigov, zgibov, dipsov, potiskov ipd. najjačejšejših vaj (ja, tako zelo dobre so :)), globoki strah pred tem, da bi dobile preveč mišične mase in postale “čezmerno nabite”. Da bi razblinil ta mit (ker takšno prepričanje ni nič drugega kot to), sem se odločil, da bom v/na svojem b(r)logu na vsake kvarte objavil nekaj video materiala, ki naj na konkretnih primerih pokaže, da je takšno razmišljanje neosnovano: ženska ima lahko izjemno lepo oblikovano, lično, vse prej kot voluminozno postavo in je obenem močna (izvaja vaje z lastno telesno težo, vaje s palico itd.). Pred objavo prvih takšnih primerkov pa nekaj splošnih misli:

– drage punce, prosim, da si enkrat in za vselej izbijete iz glave, da boste zavoljo redne, intenzivne vadbe postale podobne bodybuilderkamne boste; bodi dovolj, če povem – in naj bo prosim jasno, da tukaj ne podajam kakršnihkoli vrednostnih sodb -, da je treba za oblikovanje postav, kakršne imajo tekmovalke v bodybuildingu, poleg specifičnega vadbenega režima potrebno (velikokrat) poseči tudi po substancah, ki jih ne boste dobile v prosti prodaji;

pridobivanje mišične mase ni tako preprost proces, kot si morda mislite; če bi bil, potem večina moških obiskovalcev fitnesa, ki prelivajo vedra znoja med tisoč in enim kurlom ter teznom leže (oh, darn it – bench pressom), ne bi bila tako zelo frustriranih in si neskončno belila glave s tem, kako naj si priborijo dodaten mikrogram mišičnine na rokah ali prsovju; poleg genetskih dejavnikov (ki jih, prosim lepo, ne gre precenjevati!) je količnina pridobljene mišične mase odvisna od več dejavnikov: prehranjvalnih navad, načina treninga (ravno ponovitve v rangu 8-12 ponovitev, ki jo velika večina izvaja med treningi, je optimalna za mišično hipertrofijo, medtem ko za ponovitve v rangu 3-5 [maksimalna moč] to ne velja) itd.; kombinacija urejene prehrane in raznolikega vadbenega režima (vaje za moč, vzdržljivost, aerobne vaje, vaje za prožnost itd.) bo imela zelo blagodejne učinke na vašo postavo – tudi če boste pridobile nekaj (!) mišičnine, se bo to zgodilo – garantiram – na rovaš izgubljene maščobe, kar pa je po mojem mnenju nekaj, k čemur pravzaprav stremite;

– z vajami s palico (počep, mrtvi dvig, potiski) in vajami z lastno telesno težo (zgibi, skleci, trebušnjaki, izpadni koraki, počepi itd.) boste svoje telo razvijale harmonično: ker gre tukaj za kompleksne vaje, v katerih sodeluje mnoštvo mišičnih skupin, se bo vaše telo razvijalo ubrano in bo začelo razvijati potenciale, o katerih se vam ni niti sanjalo, da jih posedujete; pridajte še aerobne vaje in vaje za prožnost, pa boste postali utelešeni jin par excellence. 🙂

– ni razloga, zakaj ženska ne bi mogla biti hkrati močna in ženstvena: lahko je; pravzaprav je nekaj najženstvenejših punc, kar jih poznam, obenem tudi izjemno močnih – to dvoje se po mojem mnenju ne izključuje, temveč se na neki ravni lahko celo dopolnjuje in pripomore k oblikovanju bolj celovitega telesa in osebnosti; poleg tega ne gre zanemariti učinka kontrasta: moč ne nakaterih področjih lahko še poudari in okrepi nežnost na nekaterih drugih (in obratno); takšne punce so krhke in nežne, ker to želijo biti, ne zato, ker jim ne preostane nič drugega, in v tistih sferah, kjer čutijo, da je prav, da so takšne – to je njihova izbira, rezultat samo-realizacije, ne pa neizbežna nuja.

Tako. Sedaj pa si oglejmo prva dva videa, katerih namen je na konkretni ravni izpodkopati mit o nezdružljivosti moči in “ženstvenosti” (čeprav je tudi to zelo (!) nejasen pojem; a pustimo to za kdaj drugič):

Nika Shanks dvigne slabih 150 kg sumo mrtvega dviga (mamicu ji! :)):

Marianne Kane med izvajanjem dipsov (12 ponovitev). Dober prikaz relativne telesne moči.

Punce, vidite štango pred vami? Dvignite jo s tal, dajte jo na hrbet in počepnite z njo, porinite/sunite jo nad glavo; spravite se na vse štiri in naredite nekaj sklec, obesite se na prvi drog in naredite nekaj zgibov; odtečite nekaj krogov, mahnite jo v kak hrib v dobri družbi, odplavajte nekaj dolžin. Ne le, da boste močne, tudi počutile se boste močne – in ta občutek se bo (če mu boste le pustile) prenesel tudi na druge vidike življenja. Zakaj si ne bi dopustile biti vse, kar lahko postanete? 😉

Advertisements
Komentarji
  1. Neža pravi:

    Ploskam! Bom razmnožila!!! Večkrat, še in še!!!!!!! ALELUJAAAAAAAAAAAA

  2. sebahudin pravi:

    Neža, hvala, me veseli, da ti je prispevek všeč. Se bom potrudil objaviti še več podobnih. *prijazen nasmeh*

  3. Om Nom Nom pravi:

    Lajkam, sem pošerala na FB.

  4. sebahudin pravi:

    Hvala! A lajkaš tako zelo, da enkrat dobim tort(ic)o v obliki olimpijske uteži ali štange za zgibe? Plz say yes. 🙂

  5. ziga pravi:

    Sem naredil malo “reklame” na fb.
    Morda bo katera kaj novega izvedela.

  6. Om Nom Nom pravi:

    Se bom odločila po tretjem delu članka 😀

  7. Volga Malek pravi:

    Sem akr malo pozabila na blog. Super prispevek! Delim tudi jaz.

    • sebahudin pravi:

      O, Maja. Lepo, da si se oglasila.

      Drugače pa sem vmes objavil že tudi drugi del “močnih punc”, kmalu pa bo na vrsti tudi tretji. 😉

  8. Volga Malek pravi:

    Ja … Malo sem zajadrala stran od računala čez poletje. :/
    Prebrala tudi drugi del in še marsikatero drugo objavo. Kolikor je pač čas dopuščal.
    Sem se pa zato naročila na novice, tako da mi nič več ne uide. 😉

    “Tezno leže” – še zaj se ne morem navadit terminologije. :DD
    (Je pa vse v povezavi s “klopjo” med mojimi ljubšimi vajami :p)

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s