Dragi bralci, preljube bralke,

po petih urah treninga 🙂 krajši prispevek. Verjetno se boste strinjali, da so težave s spodnjim delom hrbta ena pogostejših težav v življenju športnika (drznil bi si reči, da je vsakdo med vami doslej vsaj enkrat izkusil te nevšečnosti). Tisti, ki redno spremljate moj b(r)log – blagoslovljeni bili! -, veste, da se s tovrstnimi nevšečnostmi občasno srečujem tudi sam. Pred kratkim sem na strani Eat.Move.Improve našel odličen članek, v katerem so predstavljeni trije najpogostejši vzroki za bolečine v hrbtu (avtor eksplicitno poudari, da obstajajo tudi drugi vzroki, a jih v svojem prispevku ne bo obravnaval). Ti trije vzroki (obogateni s kratkimi opisi) so:

Bulging, Herniation, and Spinal issues: Bulging and herniated discs will manifest pain on or in the spine itself. If you can sense the pain in the direct center of the back, it will be one of these problems. Additionally, if the bulging or herniation is low enough on the spine it may also impinging on some of the nerve roots coming out to the sides. This tends to manifest itself as radiating pain out of the side or lower extremities. These are called radiculopathies (from the “nerve roots” and and the “radiating pain” caused by the impingement/pinching of these nerve roots).

Sacroiliac joint issues: During improper lifting or bending one side of the muscles may fail a bit earlier than the other. This is common as we all have a dominant side. In this instance if the muscles do not strain or the weight is not immediately deloaded, the SI joint may slip or become rotated causing pain. (…) Thus, if your pain is (1) 1-2 inches off center from the spine, (2) is an 1-2 inches lower than the iliac crest level, and (3) feels in the bony region of the pelvis it may be likely have you have an SI joint issue. Same with the functional leg length.

Strains: Strained and pulled muscles will be located to either side of the spine in the muscle belly of the tissues. Strains will usually occur during lifting and in the spinal erectors – iliocostalis, longissimus, and spinalis – although they can occur in muscles such as the quadratus lumborum or others.

Na koncu članka najdemo še slikovni (shematski) – in posplošeni – prikaz vseh treh omenjenih težav:

Red — this area is all muscle and connective tissue and thus the things that tend to give first during exercises is muscles. Thus, this region indicates for the most part strains.

Yellow — obviously this is on the spine which indicates if there’s pain in or extremely close to the spine that either there’s a problem with the discs or the nerve roots coming out.

Green — The SI joints are located here, about an inch or two below the iliac crest (which is at L4-L5) a couple inches on either side of the spine. This or spinal problems can and may refer shooting pain down the leg.

Članek odlikuje zlasti to, da avtor v nejm na jasen in pregleden način predstavi navedene zroke in ponudi nekaj predlogov, kako jih lahko odpravite (npr. predstavi nekaj osnovnih rehabilitacijskih vaj ipd.). Drugi od navedenih vzrokov – težave s sakroiliakalnim sklepom – je dozdevno tudi glavni razlog za težave pri meni. Če torej tudi vas pestijo bolečine v predelu medenice, nekoliko odmaknjene od hrbtenice, in vas zateguje ob zasukih in predklonih, je možno, da imate podobne težave (svetujem posvet z osebnim zdravnikom in/ali kakovostnim fizioterapevtom/kiropraktikom). Več o težavah s sakroiliakalnim sklepom najdete tukaj, pripenjam pa tudi kratek filmček s tremi preprostimi vajami, ki so namenjene specifično ljudem s tovrstno težavo in jih delate vsako jutro, preden se skobacate iz postelje:

Dragi bralci, preljube bralke, upam, da vam bo priloženo gradivo pomagalo pri morebitnih težavah s križem (res je, kar pravijo: s križem je res križ), nasploh pa vam iz vsega srca želim, da bi imeli čim manj opravka s tovrstnimi nevšečnostmi. Za konec – za lep, umirjen večer – še ena jebežljiva chill ska-šanskonska viža naših južnih bratov (z besedilom, seveda):

Ratujemo ti i ja, k’o Izrael i Palestina
ratujemo ti i ja, k’o sila i osovina
k’o pivo i rakija, sistem i anarhija
ratujemo mi, ratujemo mi

Ratujemo ti i ja, k’o plima i oseka
ratujemo ti i ja, k’o gitara i harmonika
k’o Bil Gejts sa hakerima, ratujemo ti i ja
k’o Bin Laden s Amerima, ratujemo ti i ja

Ratujemo ti i ja, kao Rim i Carigrad
ratujemo i ja, k’o raskos i pustinja
kao guzva i praznina, kao buka i tisina
ratujemo mi, ratujemo mi

Ratujemo ti i ja, kao krpa i prasina
ratujemo ti i ja, k’o visina i dubina
k’o Mladic i Gotovina, ratujemo ti i ja
kao macke s kerovima, ratujemo ti i ja

A kako vece blizi se
bitka nasa prestaje
u krevetu pocinje
nase nocno primirje
Tada mi se ljubimo
cele noci mazimo
ljubav onda vodimo
za ratove ne marimo

Ooo, ratujemo ti i ja
ratujemo ti i ja
ratujemo ti i ja
ratujemo ti i ja

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s