Sobotni obisk tržnice s Sebahudinom

Posted: 09/04/2011 in Prehrana

Sobota je dan, ko jo običajno mahnem na bližnjo bežigrajsko tržnico po (približno) (eno)tedenski nakup mesa, sadja, zelenjave in še česa. Ker pa je bila nabava na to prečudovito, s skorajda poletnim soncem ožarjeno soboto nekoliko obsežnejša kot običajno (skorajda povsem mi je namreč pošlo prenekatero živilo, npr. oreški in laneno olje), sem se domislil, da bi morda s svojimi zvestimi bralci in – kakopak 🙂 – bralkami delil, kakšna je bila vsebina moje nakupovalne košarice (bodi jasno, da gre tukaj za prispodobo: v resnici je šlo za dve postarani bombažni nakupovalni vreči, moji redni spremljevalki in stanovalki v žepih vojaških hlač). Takšen »vpogled« bo morda komu pomagal pri sestavljanju lastnega nakupovalnega seznama, mu/ji morda ponudil kako dobro idejo glede načina nakupovanja ali uporabe posameznih hranil ali pa mu/ji preprosto dal razlog, da za 10 minut preneha s študiranjem/delom in se pokratkočasi ob prebiranju še enega Sebahudinovega globokoumnega sestavka (sicer pa – kateri/a luzer/ka študira/dela v soboto zvečer? :)).

Skratka, današnji nakup, vzet iz nakupovalnih vreč in lično zložen na ne preveč lično kuhinjsko mizo, je bil videti takole:

Sedaj pa – seveda – nepogrešljiva legenda in komentarji glede posameznih sestavin:

V zgornjem desnem kotu se nahajajo laneno olje (»top šit bio eko« različica, kakopak) in (v plastičnih vrečkah) pol kile posušenih ameriških brusnic in mešanica različnih oreškov. Laneno olje si običajno pridajam v jutranji šejk (opis ene od možnih variant za tak šejk najdeš tukaj) in občasno v skuto ali – če tako nanese – kak šejk med dnevom (ob drugih obrokih običajno zaužijem ribje olje v obliki kapsul). Včasih – ko sem pri volji 😉 – olje nadomestim z mletimi lanenimi semeni. 250 mililitrska steklenička mi drži cca 2 meseca – ne pozabite jo hraniti v hladilniku, drugače se hitro sfiži. Ameriške brusnice občasno pridajam k šejku po treningu (npr. sirot(k)a (boščika!) brez okusa + kakav + brusnice): so zelo okusna, top šit zadeva za hitre hidrate po treningu. Ker jih ne uporabljam redno, mi takšna količina brusnic zdrži približno 2-4 tedne. Pri nabavi oreškov običajno vzamem 100 g za posamezno sorto (običajno: lešniki, orehi, mandlji, indijski oreški, makadamija; ameriški in brazilski orehi pridejo na vrsto vsako drugo rundo, prvi zavoljo razmeroma visoke cene, drugi zavoljo meni ne preveč všečnega okusa). Občasno se primeri, da kdaj – iz izključno gurmanskih razlogov (priznam!) – podvojim količino kake oreškovinaste sorte in na ta način povečam verjetnost, da bom ob naslednji zasaditvi dlani v miks, zadel tudi ob želeno vrsto oreška (s prejšnjo partnerico sva se oba navduševala nad makadamijo in ameriškimi orehi, zato so bili njihovi predstavniki v mešanici večkrat zastopani v dvakratnem številu :)). Tako sestavljena oreškovinasta mišunga mi običajno drži 2-4 tedne.

Neposredno pod omenjenimi dobrinami vidimo mesno sekcijo. Danes konkretno je bilo na sporedu: 3×2 piščančje prsi + dozdevno 4 zrezki puranjega fileja (ki so se kasneje izkazali za 3! zrezke). Včasih poleg tega kupim še kake druge kose piščanca (npr. stegno ali kar celega piščanca, razrezanega na kose), pusto govedino ali ribe. Meso navadno kupujem za celi teden (v hladilniku pustim meso za dotični in naslednji dan, preostalo količino pa zamrznem), in sicer po dvoje piščančje prsi (ali 4 puranje/goveje zrezke) na vrečko, ker je to moja dvodnevna doza. Kaj to pomeni? Da to količino (=2 piščančje prsi) pripravim na enkrat, imam jih pa za dva dni (pol prsi na obrok, dva takšna obroka na dan). Tako se ni treba vsak dan trapiti s peko (po možnosti večkrat na dan – za vsak obrok – kot moj brat-pametnjakovič [Dimi, dobro veš, da te imam rad! :)]), temveč v eni sapi pripraviš količino hrane, ki zadostuje za štiri obroke.

Pod mesno in na sredi je zelenjavna sekcija. Danes je bilo na sporedu: spomladanski solatni miks (berivka, radič, rukola itd.) (neposredno pod mesom), brokoli, paradižnik (po dolgem času!), mlada špinača. Od zadnjega nakupa mi je namreč ostalo še nekaj bučk, korenja, pora in gobic, tako da sem nakupil le manjkajoče sestavine za mešano zelenjavno prilogo k puranu. Zelenjava je hitro-porabljajoči-se material in je ni moč nakupiti za ves teden, zato grem ponjo 2-3x tedensko. Tukaj je dobro biti karseda kreativen – kupujte različne stvari in se igrajte z okusi, vonjavami in barvami. Če se da, poskusite kupovati zelenjavo, ki je bila pridelana lokalno (mhm, klena kmečka grud – eli ka?!).

Na skrajni levi je še – bravo, uganili ste 🙂 – sadjarski razdelek. Poleg stalne doze banan, so se mi danes zaluštale še jagode (čeprav so še bolj vodene sorte in so iz Španije – Blaž, se boš kljub temu še vedno družil z mano? :)), zato sem si privoščil kar cel zabojček (mhm, v kratkem se bo šejkalo na polno). Ker mi je od prejšnjega tedna ostalo še kar nekaj jabolk, je bilo glede sadja to več ali manj to. Podobno kot pri zelenjavi tudi pri sadju velja, da ga kupujem večkrat, običajno 2x tedensko. Še nekaj malega o vrsti sadja, ki ga običajno kupujem: »trdo jedro« sadnega izbora sestavljajo pri meni banane, jabolka in jagodičevje, k temu pa potem po občutku in potrebi pridajam drugo (običajno sezonsko) sadje. Top šit, an’?

Skratka, toplo priporočam, da se vsaj enkrat tedensko lotite nekoliko obsežnejšega nakupa na trgu in si priskrbite zalogo mesa, zelenjave, sadja in še česa za celi ali vsaj polovico tedna. Pri tem je pomembno, da vsaj okvirno premislite, kaj in koliko nekega živila boste potrebovali, vendar kljub temu ostanite – v razumnih mejah – kreativni (občasno se lahko npr. prepustite »navdihu trenutka« in si privoščite, kako stvar, ki vas je živo nagovorila, npr. bio-eko kokosovi keksi brez moke ;)).

Veliko veselja ob pripravljanju vseh nakupljenih dobrot! 😉

Za konec še nagradno vprašanje, vezano na spodaj pripeti video: kdo se boji TechnoVikinga in koliko vas meni, da se neustrašni bojevnik-rejver ukvarja s crossfitom? 🙂

Advertisements
Komentarji
  1. Katja pravi:

    Ej, Seba, kako si pa pripravil tisto putko s šparglji?! Izgleda nadnjamsko!

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s