Namesto uvoda

Posted: 09/03/2011 in Splošno

Naključni obiskovalec se bo ob prihodu v ta kotiček kibersvetovja nemara vprašal, kam je zašel – kaj je namen in smoter strani, ki v svojem naslovu veselo naznanja, da vse poti vodijo v gym. Namesto nekega formalnega uvoda sem zato predstavil nekaj – upam, da – kratkih smernic (nekakšen mini-manifest tega mojega projekta), ki naj tavajočim v temi 🙂 služijo kot brleča svetilka za lažjo orientacijo po kamri, v katero so tako smelo zakoračili. Pa začnimo…

Sem nekdo, ki se že vrsto let navdušuje nad različnimi oblikami (zlasti funkcionalne) telesne vadbe in z njo povezanimi vprašanji (prehrana, rehabilitacija ipd.). V tem času sem na teh področjih nabral tudi nekaj malega znanja in izkušenj, ki bi jih v svojih prispevkih rad delil z vsemi, ki jih tovrstne teme zanimajo.

Nekoliko konkretneje – na tej strani boste lahko našli:

–          Predstavitev in kritiko različnih vadbenih pristopov ter načinov prehranjevanja;

–          Prikaz in refleksijo mojih lastnih treningov in prehrane;

–          Recenzije prominentnejših knjig s področja vadbe in (večinoma športne) prehrane;

–          Predstavitev zanimivih osebnosti in spletnih strani s področja vadbe in prehrane;

–          (morda nekoliko presenetljivo) Vprašanja, povezana z duhovnostjo in duhovno rastjo, ki so po mojem nepogrešljivi del vsakega pravega pristopa tako k vadbi kot k prehrani.

Takoj na samem začetku bi poudaril, da se še predobro zavedam, da je vse, kar pišem, rezultat mojih lastnih razmislekov in izkušenj, in ne delam si nobenih utvar, da so moje refleksije suho zlato ali da  – kot bi rekli moji kolegi modroslovci – deležijo na absolutni resnici. Daleč od tega. V bistvu se nadejam, da se bo bralec držal lepe misli Bruca Leeja, ki je nekoč dejal: »Ponotranji to, kar je uporabno, zavrzi vse, kar ni, in pridaj nekaj specifično svojega«. Glavni namen mojih zapisov je dvojen, in sicer skušam s svojimi pisanji predstaviti in spodbujati: predstaviti različne oblike in vidike vadbe, prehrane in duhovnosti, spodbuditi bralce, da sami eksperimentirajo z njimi, jih vključijo (v kolikšni meri ji pač to ustreza) v svoje življenje in se lotijo nadaljnjega proučevanja tovrstnih vsebin.

Preden se lotimo “resnega dela”, pa bi rad izpostavil še sledeče: načini vadbe, s katerimi se ukvarjam in jih bom posledično predstavljal v svojem kibernetičnem brlogu, se močno razlikujejo od tega, kar večinoma srečujemo po fitnes forumih in revijah. Načini treninga, ki parcializirajo telo in potem trenirajo posamične mišične skupine, me ne nagovarjajo in se ne skladajo z mojimi lastnimi pogledi na vadbo in vlogo, ki naj bi jo slednja igrala v našem življenju. Osebno sem namreč prepričan, da mora vsaka oblika vadbe (in prehrane) biti brezšivno prepletena z našim vsakdanom: vadba mora postati življenje in življenje vadba. Vsi vadbeni pristopi, ki med vašo športno dejavnost in vsakdanje življenje, vnašajo prepad, so umetni in nenaravni v smislu, da nasprotujejo duševnotelesnemu bistvu človeka (tega, kar človek je oz. kar je zmožen postati). Zavoljo tega sem zagovornik vadbenih pristopov, ki obravnavajo telo kot celoto in posledično vključujejo raznovrstne, dinamične in kompleksne vaje, v katerih so posamični deli telesa primorani delovati ubrano in povezano.

Če na tej točki vse skupaj deluje nekoliko preveč abstraktno – in verjamem, da ste tak vtis dobili vsi tisti, ki so vam te vode še neznane -, bi vas prosil za kanček potrpežljivosti. Z vsakim prispevkom bom na pravkar očrtani skelet skušal razobesiti nekoliko več mesa, tako da bodo stvari – upam – polagoma pričele dobivati obliko in jasnejše robove.

Z mislijo, da je vse, kar ste pravkar prebrali, le grob očrt poti, ki se razgrinja pred nami (kot bi rekli vrli Anglo-Saksonci: “work-in-progress”), vas torej vabim, da se mi pridružite pri iskanju razsvetljenja preko znoja, žuljev in zvrhane malhe trpljenja. Dobrodošli v Sebahudinovi telovadnici. 😉

Oddajte komentar

